BMW Серия 5 и Серия 7 ActiveHybrid: баварска хибридизация

Общи 25 ноември 2013 | Speed-Press.com A- A+ 9735 посещения | без коментари

Като един от най-прогресивно развиващите се производители в света, BMW отдавна усети, че екологията и динамиката трябва да вървят ръка за ръка. През 2007 г. се появи пакетът от мерки за икономии EfficientDynamics, а няколко години по-късно екореволюцията „роди“ суббранда i за електромобили. Преходът между двигателите с вътрешно горене и задвижването на ток обаче се оказа неизбежен. А европейските производители леко „проспаха“ момента за лансиране на хибридни модели, работейки по-активно на тема „дизел“. Тяхната стратегия функционираше в Европа, но не и на жадния за хибриди щатски пазар – където японците се наложиха активно. Така на компаниите от Стария континент не им остана нищо друго, освен да догонят азиатските си конкуренти. “Хибридизацията“ при BMW обхваща трите най-добре познати модела на марката – Серия 3, Серия 5 и Серия 7. Всички те използват един и същи бензинов двигател – 3-литров с турбо. Ние решихме да сравним последните два, при които моторът с вътрешно горене развива съответно 306 и 320 конски сили. Разлика в мощността на електрическия агрегат, монтиран непосредствено преди невероятната 8-степенна автоматична трансмисия на ZF, обаче няма – и при двете коли той генерира 54 к.с. и разчита на батерия с капацитет 1,35 кВтч. Предимствата на луксозния лайнер, по-скъп с 51 000 лева, се открояват, когато се возите на задната седалка и когато шофирате по магистрала. Мястото зад шофьора е „шефско“ - както се очаква в този клас. Върху лошото покритие на българските високоскоростни пътища „седмицата“ дава значително по-голяма увереност на водача си – най-вече при движение с висока скорост. В това отношение по-леката Серия 5 изостава – защото подскача неспокойно по неравностите. По-късото й с 10 см междуосие обаче се оказва благодат при движението по пътища с много завои. На такива отсечки „луксозният лайнер“ страда заради по-големите си размери – но въпреки това се държи много спортно за класа си. Във всекидневието и двете BMW-та консумират с повече от литър над обещаното - средният разход е около 7,5 л на 100 км при по-малкия „баварец“ и около 8 - при „седмицата“. В града въпреки електрическата помощ през горивните камери и на двете машини преминават над 10 литра бензин. Но стойностите заслужават уважение – все пак говорим за машини с над 300 „коня“. Преди фейслифта си хибридната Серия 7 беше дори по-мощна – оборудвана с 4,4-литровия V8 (449 к.с.), на хартия тя харчеше с около литър повече. Заради монтираните в задната част батерии обемът на багажниците е намален до 375 л при „петицата“ и до 360 л при „седмицата“. Така мястото за товари пада до обичайните за компактния клас нива. По-голям проблем е липсата на двойно задвижване за хибридите – ако искате да бъдете екологични, ще трябва да разчитате само на задно. Цените също са соленички – 126 250 лв. струва базовата Серия 5 Active Hybrid, а екологичната Серия 7 се продава за 177 250 лв. Извод Няма какво да се лъжем – хибридните модели няма да генерират съществена част от приходите на BMW. Поради простата причина, че горе-долу за същите пари в гамата има дизелови варианти с двойно задвижване. „Баварците с две сърца“ ще бъдат екзотика за технократи с екологична съвест – макар че се движат много уверено.

 
Ключови думи:   bmw
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте